juni 09, 2009

Student forts.

I fredags var det mediegymnasiets student. Jag satt hemma och kollade på dexters laboratorium. Plötsligt insåg jag att jag skulle möta Alma på centralen, hon skulle komma med ett tåg från Lund och då skulle vi till Ariels studentmottagning. Detta gjordes!

På vägen såg vi en skyffel helt ensam och jordig på gatan. Den tog vi. Ariel blev mycket glad för presenten och bjöd oss på baginboxvin. Vi hälsade på hans familj och efter ett tag kom Berit med sin engelsmansvän som är soldat. Koolt.

Runt niotiden kände vi hade vi hade fått nog av Ariel så vi gick. Haha, skoja'bara. Men gick gjorde vi. Till Eriks student. Hos Erik fanns många vi kände och det bjöds på rom&cola och mariestads. Jag blev berusad och diskuterade Frank Zappa med Eriks styvfar. Jag och Alma skålade för straff.

På vägen hem med Alma så hoppade en kille av med en cheeseburgare. Jag frågade om vi kunde få den och han räckte den till oss. Fantastiskt! Så jag och Alma åt ihärdigt på vår cheeseburgare hela vägen hem till Bunkeflostrand.

Dagen därpå var jag bakis på ett ålderdomshem. Besökte farmor som inte kunde komma på min student. Att vara bakis på ålderdomshem var jobbigt.

Sen dess har jag väl mest chillat. Imorgon är det klassfest, på torsdag Almas student i Lund och på fredag är det student i Kristianstad.

Vajjert!

Inga kommentarer: