juni 08, 2009

Student

Hej och hå jag har tagit studenten. Det är måndag och det är helt sjukt hur snabbt den här veckan gått.

I måndags flyttade vi från inkonst till skolan, alla teatergrejer. Släpade gravkistor hela dagen. På kvällen drack jag vin i folkets park.

I tisdags så grät jag med klassmedlemmar. Jag fick MVG i scenisk gestaltning C. På kvällen gick jag och brorsan ut och spelade biljard. Jag vann 5/6 spel. 

I onsdags var det skattjaktsgrej med skolan på gustav adolfs torg och vi delades upp i lag. Vi skulle göra saker som att fria till främlingar och bada i fontänen. Mitt lag drack mest vin hela dagen och skaffade stråhattar.

I torsdags tog jag studenten. Började med champagnefrukost och alla älskade varandra. Sen drog vi genom stan och jag köpte ett sånt där tjuthorn. Tanter klagade på torget. Sen åt vi middag! Jag tog ett glas somersby och alla signerade studenthattarna. 

Sen drog vi vidare mot skolan. Jag köpte öl. Vi tog klassfoto. Rektorn hälsade på alla. Vi smet in i teatersalen. Folk tog på sig peruker. Några hånglade. Folk ropade sig hesa.

Sen satt vi i aulan. Rektorn höll tal och alla jublade. Vi gömde oss i klassrummen på övre våningen och plötsligt var skolgården full av skyltar, föräldrar och vänner. Alla försökte få en bra titt ut genom fönstret för att få se sina nära och kära. Andra satte på musik och började dansa. Plötsligt kom någon in och ropade "NV3b! Dags att gå ner!". Man kände på sig att snart var det ens egen tur. Jag drack upp min sista öl. Jag såg pappa med skylten. Han vinkade. Någon ropade "Es3c! dags att gå ner!". Nu handlade det om minuter. Jag ropade åt alla att vi borde gå ner nu. Vi sprang ner och såg klassen innan oss springa ut. Jag ropade "Vem vann scenen?" och klassen svarade "Vi van scenen!" flera gånger.

Kanonen avfyrades. Blåsintstrumenten började spelas. Vi sprang ut på träplatformen och såg skaran av folk framför oss. Någon ropade "Hepp!" och vi teaterbugade oss. Vi ropade "Vi vann scenen!" några gånger för att sedan gå ner och hälsa på vår familj. Jag fick en champagneflaska och blommor. Hälsade på all familj. Men jag började genast leda dom mot vårt studentflak. Jag skulle sköta musiken. Jag kopplade ipoden till högtalarna och började spela "Jump around" med House of pain. Öppnade champagneflaskan och fler klasskamrater hoppade på.

Till slut var det dags att köra. Jag spelade den bestämda och mixade spellistan. Med bland annat "Tralala lilla molntuss" av bob hund till "jizz in my pants" till "ode to joy" en stund. Vi ropade, åkte, ropade och åkte. Champagnen dracks upp. 

En timme senare kom vi tillbaka och där stod min bror och hansa vänner runt en militärjeep som jag fick åka i. Då kände jag mig världscoolast i stan. Men frös något så in i helvete hela vägen till Bunkeflostrand.

Sen var det hipp på natten men det sög.

forts. följer.

Inga kommentarer: