maj 03, 2009

Mitt hus i bilder del 2


mitt nattduksbord med en bok jag aldrig orkat läsa. Det är någon konstig spin-off bok på Harry Potter.


En annan bok jag inte orkar läsa, trots att den bara består av bilder typ. Också mina glasögon på det!


Mina tiszchor. Den stora högen är de fula och den lilla högen är de snygga. Fula högen används under dagar som dessa: När man bara är hemma och drar.


Här är det suspekta tillhållet under kläderna. Här har vi gamla tidningar, vattenpipa, skivsamling och vanligtvis brukar det här även vara mitt "stash". Det var här jag gömde ölflak och tetravin back in the days. Även om jag gör det än idag så känns inte lika "gömställe" idag.


i skåpet bredvid hittar vi en massa pärmar. De här pärmarna innehåller serier jag ritat mestadels och är noga sorterade från barndomen.


Den lägre delen av hyllan. Böcker i olika former men dvd-hyllan är den jag är mest stolt över. Samlat på mig en hel del klenoder sedan högstadiet. Bland annat "ice age" och "kung pow" som ni ser här. De är givetvis i bokstavsordning.


Övre hyllan! Fler dvd:er. Största klenoden här är givetvis Staffan Hildebrand-boxen med stockholmsnatt och G - som i gemenskap.


Här är jag. Vid hyllan.


Mitt skrivbord. Tunnelbanerem från Stockholm, mini dv-kassetter till filmkameror, doftljus, dvd:er men FRAMFÖRALLT flaskan som ni ser där. Den kastade Conny Nimmersjö från bob hund till mig förra fredagen. 


Min skrivbordslåda. Här sparar jag alla mina biljetter, pengar och allt annat av värde. Den fjolliga lilla påsen i vänstra hörnet innehåller alla mynt jag tjänade på stand upen. Man kan även se biljett till studentbalen, gratis-bio-lapp, emmabodabiljett och sommaren -08's festivalarmband.


Andra delen av skribordet! Senaste bob hund-skivan, markeringspenna som inte fungerar, häftapparat som inte fungerar, MAF-flyer och ett gäng serieböcker från förr som jag rotade fram och visade min bror häromdagen. Som det kan bli.


Nu är vi till sist i köket där jag sitter nu. Här har vi mitt feta manus vars repliker jag försöker fräta in i huvudet, Israeliska snacks, ett filmvetenskapsarbete min syster gjort som jag ännu inte orkat läsa också min dator förstås.

Ja, dett var allt. Godnatt!

2 kommentarer:

Thatdudeyouknow sa...

Hah! Ice Age såg du första gången på bio med mig! Enda gången jag sett den faktiskt...
Är det bissli på bilden? Hur och när fått tag på?

Joseph sa...

det är bissli! Tal och Annalill som tog med sig, givetvis.