maj 03, 2009

Mitt hus i bilder del 1


Goddag bloggläsare. Eftersom ingen längre bloggar eller använder bilddagboken tänkte jag för ovanlighetens skull visa mitt hus på ett halvroligt sätt. Dagens outfit: Bakisful tröja och trötta ögon.


Vi börjar med toaletten. Det här är våra tvättkorgar här hemma. Den ena lägger man kalsongerna i och den andra lägger man vanliga kläder i. Sen tvättas dom av sig själv på något sätt och lägger sig rena på skåpet utanför mitt rum. Lovar. Hehehe.


Vår dusch. Här tvättar vi bort vår judiska skam som ständigt växer som ett sorts slem på ryggen, osynlig för vanliga människor.


Våra handdukar. Den gröna är min, för jag duschade senast.


Vidare till hallen som pryds av flera stora hyllor med intressanta och spännande böcker.


Vår klädkammare/förråd/gästrum. Varje gång min syster kommer på besök så måste jag bo här på en madrass. *fryser*


Men här finns även en av de finaste klenoderna i hemmet. Nämligen bakishyllan! Bakishyllan består av en massa VHS-filmer, mestadels disney som jag oftast avnjuter på jobbiga söndagar. Idag tittade jag på spelfilmsversionen av The flintstones. Visste ni att han som spelar agent cooper i twin peaks spelar elakingen där? Skitläskigt.


Inne i brorsans rum. Här finns mest sladdar och konstiga vinylskivor.


Wing commander IV som min bror spelar för tusendioelfte gången sedan han fick den i julklapp som barn. Jag förstår inte riktigt vad han ser i det här spelet, förutom möjligtvis att huvudpersonen spelas av han som är Luke Skywalker och att hans sidekick är den gamla elakingen "biff" från tillbaka till framtiden. Hush.


Min brors livsnödvändigheter: deo, fishermans friend, nässpräy och dödsknark.


En massa gamla vinyler. Av någon anledning har vi en jättefet LP med Jesus christ superstar. Jag har aldrig lyssnat på den.


Jag hade lagt mina byxor i tvätten inatt och glömde ta mitt "stuff" till rummet. När jag gick ur rummet imorse så hade de mirakulöst nog hamnat på byrån utanför! 


Mitt halvstökiga rum. Gillar läget!


Den här och liknande tidningar kan man hitta om man letar noga i mitt rum. Den här med allas vår Natacha Peyre. Ah... högstadiet.

Jag återkommer med resterande hus så fort jag orkar.

2 kommentarer:

Thatdudeyouknow sa...

Tack för en härlig genomgång av din vardag! Från vilket år är Wing Commander? Har för mig att jag småspelade den ett tag men inte pallade. Den måste ju vara antik isåfall, om den fanns när jag bodde hemma. På min tid fanns en ännu fetare vinyl-pack med "Mozart" på som utklassade Jesus Christ Superstar. Den lyssnade ingen heller på. Jag tror att jag tog den när jag flyttade, men den försvann nog i någon flytt någon gång. Och en sista kommentar - tidning nuförtiden när det finns internet? Skäms du inte?

Dungen sa...

wing commander är nog från 97-98 eller något tror jag.

Den där tidningen är från högstadiet sa jag ju! Dessutom är det bara framsidan som pryds av det där, tidningen i sig innehåller bara dålig grabbhumor och bilreportage.