april 22, 2009

Mitt liv

Jonathan, min bror råkade tappa vår extrerna hårddisk i golvet häromdagen. På denna härddisk hade jag cirka 50 gb som bestod av bland annat:

  • Alla gamla ljudinspelningar och bilder från projekt jag/vi gjort som barn såsom Fnax, Pizza & strumpi och en massa grejer som sträcker sig bakåt till 1999.
  • Pink Floyd, Bob Dylan, Velvet Underground och The Who's kompletta diskografier bland annat. Totalt ca 30-40 gb musik
  • Alla gamla flashfilmer jag och min bror skapat och sparat på under hela min högstadietid
  • Alla bilder jag tagit med mina två föregående mobilkameror. Totalt ca 3000 bilder, varav de viktigaste iofs ligger uppe på bilddagboken eller något sånt. 
  • 800 NES-spel och ett flertal mega drive-spel.
Håller tummarna för att det inte gått förlorat. De var inte säkra på elgiganten. Jag är ganska upprörd just nu i alla fall.

1 kommentar:

Thatdudeyouknow sa...

Oj, kära nån, det var inte lite grejer det...

1) Jag antar (och hoppas) att du blir en back-up nörd efter det här

2) Försök tänka dig ditt liv framöver om det inte skulle gå att få tillbaka. Är det så farligt? Minnena finns kvar. Försök tänka lite anti-materialistiskt och på hur du ska gå till väga för att samla ihop det viktigaste av grejerna som går att få tillbaka (från bilddagboken, musiken, etc). och försök dokumentera (skriva ner någonstans) minnena av det som inte kommer att gå att få tillbaka. Reglerna till Fnax å sånt. Innan du glömmer bort mer. Du hade själva grejerna som en back-up till minnet. Är de borta får du försöka rekonstruera minnet så gott det går.

3) Hoppashoppashoppas att det går att få tillbaka i alla fall

4) Försök att inte hata Jonathan.